Pierwszy błąd jaki popełniamy myśląc o lokalnym biznesie i reklamie to ograniczanie się jedynie do biznesów operujących w pojedynczym punkcie, takich jak restauracje, prawnicy czy lekarze. Dobry marketing lokalny nie jest zarezerwowany tylko dla kilku branż i przynosi korzyści także innym firmom, bez względu na ich wielkość.
Statystyka mówi nam, że ponad
50
%
naszych poszukiwań w Google koncentruje się właśnie na konkretnych lokalizacjach.
Jeśli to Cię nie przekonuje, to weź pod uwagę fakt, że aż
1/3
konsumentów przegląda online oferty firm zlokalizowanych w pobliżu ich miejsca zamieszkania.
Czy to nie wystarczający powód, aby pomyśleć w jaki sposób prowadzić skuteczny marketing lokalny?
Co to znaczy
"lokalny"?
Istnieje szereg branż, dla których dobry marketing lokalny jest nie tylko korzystny, ale wręcz niezbędny do przetrwania na rynku, a lokalny nie musi ograniczać się tylko do najbliższej okolicy. Niezależnie czy chcesz pozyskać klientów z najbliższej dzielnicy, powiatu czy połowy województwa, możesz robić to skutecznie.
Dlatego zamiast o tym opowiadać pokażemy Wam na przykładach:

S-Plus - sieć warsztatów blacharsko lakierniczych
Kampania pozyskująca klientów dla warsztatów

Capchem - producent elektrolitu do akumulatorów
Kampania rekrutacyjna dla pracowników produkcji

Malta Imprezy - agencja eventowa
Kampania B2B pozyskująca leady sprzedażowe
Zbuduj z nami silną lokalną markę
Przerażają cię ceny kampanii w agencjach? Próbowałeś z pkt i panoramą firm, ale oczekujesz czegoś więcej? Nie chcesz się ograniczać do lokalnej prasy i social mediów? Zobacz Co dla Ciebie mamy
Optymalizacja wizytówki Google My Business
Kluczowym elementem skutecznego marketingu lokalnego jest konfiguracja wizytówki Google Moja Firma. Proste i skuteczne – załóż firmowy profil, utwórz nową wizytówkę lub zgłoś prawa do już istniejącej. To świetny sposób na zwiększenie lokalnej widoczności. My odpicujemy ją tak jak lubi Google.
Weryfikacja i optymalizacja danych w wizytówce Google:
- opis firmy
- informacje kontaktowe
- katalog produktów i usług
- opisy produktów i usług
- zdjęcia i grafiki
- możliwości kontaktu
Regularne publikowanie ofert i wpisów w Wizytówce Google
- Dostępne warianty:
- 150 zł netto / mies.
- limit znaków ze spacjami: 3000
- 250 zł netto / mies.
- limit znaków ze spacjami: 3000
Kampanie Google Ads
Chcesz dotrzeć do konkretnych odbiorców? Uruchom płatne kampanie marketingowe w wyszukiwarce, korzystając z narzędzi takich jak Google Ads. Kampanie „pay-per-click” i precyzyjne opcje targetowania pomogą zoptymalizować wydatki marketingowe, dotrzeć do właściwych klientów i zwiększyć ruch online.
- Performance Max
- Search
- Display
- Reklama elastyczna tekstowa
- Reklama elastyczna displayowa
- konfiguracja konwersji via Google Tag Manager
- konfiguracja grupy remarketingowej w Google Analytics
- wydatki, wyświetlenia, kliknięcia i konwersje raportowane w czasie rzeczywistym via Looker Studio