Consent Mode v2

Prowadź kampanie reklamowe bez ograniczeń.

O co chodzi z tym
Consent Mode?

W świecie marketingu, tempo zmian jest zawrotne, a marzec 2024 to jeden z tych momentów, kiedy świat danych i prywatności w Internecie wchodzi w nową erę. 

Pierwsza wersja Google Consent Mode (V1), wprowadzona w 2020 roku i kompletnie zmieniła podejście do śledzenia użytkowników poprzez dostosowanie funkcji w zależności od wyrażonych przez użytkowniką zgód na cookies. Jednak, jak to często bywa w technologii, nadszedł czas na aktualizację, i tu pojawia się GCM V2.

DMA - Digital Markets Act

Nowa wersja GCM V2 nie jest przypadkowa. Związana jest z Digital Markets Act (DMA), unijnym aktem regulacyjnym wprowadzonym w odpowiedzi na dominację gigantów technologicznych. DMA ma na celu zapewnienie uczciwej konkurencji na rynku cyfrowym, czyli największych graczy, takich jak Google czy Facebook. DMA wymusza również na firmach przestrzeganie przepisów dotyczących przetwarzania danych, grożąc surowymi karami.

Krótko rzecz ujmując, unia europejska mówi, że nie można nikogo na siłę zmuszać do akceptacji polityki prywatności, która sprowadzała się do zgody na większą lub mniejszą inwigilację 😉 Teraz trzeba o zgodę grzecznie poprosić i bezwzględnie dostosować się do decyzji klienta.

Co wprowadza Google Consent Mode V2?

Nowe, dodatkowe rodzaje zgód. Główną innowacją są dodatkowe parametry, które pozwalają na jeszcze większą kontrolę nad zbieraniem danych, umożliwiając precyzyjne dostosowanie wykorzystania informacji użytkownika zgodnie z preferencjami i obowiązującymi przepisami.

Dlaczego to takie ważne?

Marketingowo Google Consent Mode V2 to nie tylko techniczny wymóg, to narzędzie budujące zaufanie między marką a użytkownikami. W erze, gdzie świadomość prywatności rośnie, skuteczne zarządzanie danymi staje się priorytetem.

Praktycznie to wymóg, którego przestrzeganie jest nie tylko w dobrym tonie, ale wręcz konieczne ze względu na konsekwencje.

Straszak na niepokornych

Wdrożenie Consent Mode GCM V2 jest niekwestionowanym wymogiem. Brak wdrożenia może skutkować ograniczeniami w marketingu, w tym dostępem do kluczowych funkcji w Google Ads, nie wspominając o karach finansowych.

Jest jakiś deadline?

Był… 6 marca 2024! Jeśli więc wciąż nie masz wdrożonego GCM v2, nie masz czasu do stracenia.

Zamów wdrożenie Google Consent Mode

Co robimy?

Zdejmujemy Ci problem z głowy poprzez:

  • Konfiguracja oprogramowania do zbierania i zarządzania zgodami (Cookiebot)
  • Wdrożenie oprogramowania na Twoją stronę via Google Tag Manager
  • Dostosowanie bieżącego śledzenia użytkowników aby było zgodne z GCM v2

Bezzwłocznie. Czas nagli, więc jeśli tylko kolejka prac na to pozwala, zrobimy to jeszcze tego samego dnia. W skrajnych przypadkach będziesz musiał chwilę poczekać, ale nie więcej niż 2 dni robocze

  • Dostępu do Google Tag Manager
  • Dostępu do konta Cookiebot
  • Zielonego światła do działania 🙂

Co robimy?

Zdejmujemy Ci problem z głowy poprzez:

  • Konfiguracja oprogramowania do zbierania i zarządzania zgodami (Cookiebot)
  • Wdrożenie oprogramowania na Twoją stronę via Google Tag Manager
  • Dostosowanie bieżącego śledzenia użytkowników aby było zgodne z GCM v2

Jak szybko?

Bezzwłocznie. Czas nagli, więc jeśli tylko kolejka prac na to pozwala, zrobimy to jeszcze tego samego dnia. W skrajnych przypadkach będziesz musiał chwilę poczekać, ale nie więcej niż 2 dni robocze

Czego potrzebujemy?

  • Dostępu do Google Tag Manager
  • Dostępu do konta Cookiebot
  • Zielonego światła do działania 🙂

Wdrożenie Google Consent Mode v2

Zamówienie wdrożenia GCMv2

Zgody oznaczone * są wymagane

Zobacz inne nasze projekty:

Inne projekty: