GOOGLE ADS, REMARKETING, REKLAMA GMAIL, DISPLAY SELECT KEYWORDS, PRZYGOTOWANIE SKLEPU
Branża: Internetowy sklep żeglarski
Cel: Przygotowanie sklepu i kampanii z okazji Black Friday.
Wyzwanie:
Raksa jest sklepem dla pasjonatów żeglarstwa – branży, który z uwagi na klimat w Polsce cechuje się dużą sezonowością, a wysoki sezon przypada na miesiące wiosenne i letnie. Stąd zaproponowaliśmy udział w akcji Black Friday, by na koniec roku nie tylko wygenerować większy ruch i sprzedaż, ale przede wszystkim pozyskać nowych stałych klientów.
Trudności na drodze realizacji stały nie tylko w sezonowości oferty sklepu, ale również wysokiej konkurencyjności związanej z czarnopiątkową akcją i przedświąteczną gorączką zakupową.
Proces:
Krok 1 - Analiza
Dokładnie przeanalizowaliśmy ubiegłoroczne działania i sytuację na rynku, by dotrzeć do potencjalnych klientów oraz odpowiednio dobrać budżet. Sprawdziliśmy też, jaką część asortymentu warto objąć promocjami.
Krok 2 - Strategia
Celem pozyskania jak największej ilości klientów i zbudowania pozytywnego wizerunku, wspólnie z właścicielami wybraliśmy na potrzeby akcji cały asortyment, obejmując go promocją -20%. Na podstawie statystyk z ubiegłego roku wyznaczyliśmy też optymalny budżet.
Krok 3 - Start kampanii
Przygotowaliśmy kilka wariantów reklam tekstowych, skonfigurowaliśmy dedykowane dla tej kampanii listy remarketingowe i przygotowaliśmy reklamy graficzne. Zadbaliśmy też o dobranie na ten dzień odpowiednich stawek
"Gdy Fortiva zapytała nas o promocje na Black Friday na początku listopada, myślami byliśmy jeszcze przy podsumowaniu minionego sezonu. Ale dzięki temu przekonaliśmy się, że przygotowując wszystko odpowiednio wcześniej można z powodzeniem realizować tego typu kampanie. Wcześniej podchodziliśmy do tego typu promocji z ograniczonym zaufaniem, zwłaszcza, że dookoła podnosi się ceny, żeby zrobić większy rabat. Ale teraz wiemy, że Black Friday to ważna data dla naszego sklepu."
Piotr Krych Właściciel
Efekty:
Wcześniejsza analiza oraz przygotowanie kampanii przełożyło się na realizację wyznaczonego przez klienta celu. Współczynnik konwersji podczas promocji wzrósł czterokrotnie, wygenerowaliśmy też kilkukrotnie większy ruch w porównaniu z dniami poprzedzającymi Black Friday. Efekt? Cała masa paczek do spakowania i tyle samo zadowolonych klientów.