Strona główna » Case Study » Enterprise Logistics Sp. z o.o.
Enterprise Logitics Sp. z o.o.
Przewoźnicy dostępni od zaraz
GOOGLE ADS, REMARKETING, REMARKETING DYNAMICZNY, REKLAMA GMAIL, DISPLAY SELECT KEYWORDS
Branża: Logistyka i transport
Cel: Pozyskiwanie przewoźników do współpracy
Wyzwanie:
Enterprise Logistics to doświadczony operator logistyczny świadczący usługi w rejonie państw Morza Bałtyckiego. Dynamiczny rozwój przełożył się na spore zapotrzebowanie na przewoźników do stałej współpracy. Ogromne niedobory rynku można było zaobserwować w postaci nikłej skuteczności ogłoszeń tradycyjnych – na własnej stronie, portalu olx czy pracuj.pl. W efekcie ciężar pozyskania przewoźnika spadał na spedytorów, zabierając ich cenny czas.
Wyzwanie, przed którym stanęliśmy wymagało poznania i zrozumienia rynku, przewoźników oraz dostosowania narzędzi pod ich skuteczne pozyskanie. Nie wystarczyło jedynie dotrzeć do zainteresowanych współpracą, ale towarzyszyć im w trakcie całego procesu decyzyjnego.
Proces:
Krok 1 - Analiza
Rozpoczęliśmy od dokładnego zapoznania się z branżą i specyfiką klienta. Jednym z pierwszych pytań, na które szukaliśmy odpowiedzi było: czego szukają przewoźnicy i gdzie można ich znaleźć
Krok 2 - Strategia i narzędzia
Wyznaczyliśmy strategię działań opartą o profil użytkownika, zasięg kampanii oraz miejsca docelowe. Na podstawie badań rynkowych określiliśmy proces decyzyjny, szyjąc kampanię remarketingową
Krok 3 - Optymalizacja
Po uruchomieniu kampanii monitorowaliśmy pozyskiwane leady. Analizowaliśmy ich jakość, zweryfikowaliśmy dostosowanie reklam do procesu decyzyjnego. Na podstawie danych wprowadziliśmy działania optymalizacyjne
"Panowie z fortivy uświadomili nam, że standardowe działania w zakresie rekrutacji przewoźników i kierowców to za mało. Wiedzieliśmy, że mamy rynek pracownika, ale realia wyglądają tak, że musieliśmy usłyszeć to od kogoś z zewnątrz. Szczęśliwie, razem z diagnozą zaoferowano nam skuteczne rozwiązanie problemu."
Jerzy Gębski Pełnomocnik zarządu ds. marketingu i PR
Efekty:
Czas poświęcony na analizę i zbudowanie strategii był kluczowy w poprowadzeniu skutecznej kampanii. W trakcie działań wstępnych udało nam się:
- zrozumieć personę przewoźnika,
- zbudować kampanię z założeniem oferta współpracy = produkt,
- wykorzystać pełęn potencjał narzędzi reklamowych Google Ads w procesie pozyskiwania przewoźnika.
Uruchomiona przez nas kampania już po paru dniach pokazała, że Google Ads sprawdza się nie tylko jako narzędzie dedykowane sektorowi e-commerce, ale także jako rozwiązanie wspierające proces rekrutacji. Dostarczane leady kontaktowe okazały się wysokie jakościowo, a dodatkowa optymalizacja pozwoliła docierać do osó bardziej zdecydowanych.