Case Study
Strona główna » Case Study » Elzab S.A.
Elzab S.A.
Polskie urządzenia fiskalne podbijają czeski rynek
GOOGLE ADS, REMARKETING, DISPLAY SELECT KEYWORDS
Branża: Produkcja urządzeń fiskalnych
Cel: Pozyskiwanie przewoźników do współpracy
Wyzwanie:
Elzab zajmuje się produkcją urządzeń fiskalnych. Naturalnym krokiem na drodze rozwoju spółki była ekspansja na rynki zagraniczne. Jedne z pierwszych kroków skierowane zostały na sąsiednie Czechy, gdzie zaczęli działać lokalni dystrybutorzy. Aby wesprzeć sprzedaż, Elzab zaczął szukać rozwiązania ułatwiającego dotarcie do klientów. Był to też punkt, w którym się spotkaliśmy.
Każdy rynek to inna historia i wyzwania. Tym razem musieliśmy zmierzyć się z faktem, że Google nie jest w Czechach wiodącym graczem. Dodatkowy problem stanowiło specyficzne nazewnictwo, które funkcjonuje w branży fiskalnej na czeskim rynku.
Proces:
Krok 1 - Analiza
W pierwszej kolejności zajęliśmy się analizą sytuacji na rynku. Sprawdziliśmy poczynania konkurencji oraz zweryfikowaliśmy, czego szukają Czesi, którzy chcą kupić kasę fiskalną.
Krok 2 - Landing page
Naturalnym rozwinięciem dla kampanii był landing page, na który kierowani byli klienci. Zaprezentowaliśmy zalety produktu i dodaliśmy dane kontaktowe do czeskich dystrybutorów produktów Elzab.
Krok 3 - Optymalizacja
Po uruchomieniu kampanii uważnie monitorowaliśmy jej postępy. Okazało się, że optymalizacja kampanii w języku czeskim nie jest aż taka trudna, jak się spodziewaliśmy.
"Kampanie na rynkach zagranicznych realizowaliśmy wspólnie z Fortiva już wcześniej i ponownie udowodnili, że się na tym dobrze znają. Wsparcie w kwestiach językowych jak zwykle na najwyższym poziomie. Doceniamy też szczegółowe raporty i wnioski z analiz podane w przystępny sposób. Polecam!"
Gabriela Rydygier Export Manager
Efekty:
Kampanie zagraniczne zawsze wiążą się ze sporym wyzwaniem – szczególnie, gdy mówimy o kulturze, przyzwyczajeniach zakupowych i sposobie korzystania z sieci. Wnikliwa analiza rynku czeskiego i buyer persony pozwoliła nam odpowiednio przygotować się do poprowadzenia kampanii.
Już w pierwszym miesiącu dystrybutorzy zauważyli większe zainteresowanie produktami i marką Elzab. Czesi szukający w sieci informacji o urządzeniach potrzebnych w ich biznesie trafiali na landing page, na którym mogli znaleźć gotowe rozwiązanie. Dystrybutorzy otrzymywali regularnie zapytania w postaci wypełnionych formularzy online, maili i telefonów z pytaniami o produkt, a na ich podstawie realizowali sprzedaż.