Case Study

Elzab S.A.

Polskie urządzenia fiskalne podbijają czeski rynek

GOOGLE ADS, REMARKETING, DISPLAY SELECT KEYWORDS

Branża: Produkcja urządzeń fiskalnych

Cel: Pozyskiwanie przewoźników do współpracy

Wyzwanie:

Elzab zajmuje się produkcją urządzeń fiskalnych. Naturalnym krokiem na drodze rozwoju spółki była ekspansja na rynki zagraniczne. Jedne z pierwszych kroków skierowane zostały na sąsiednie Czechy, gdzie zaczęli działać lokalni dystrybutorzy. Aby wesprzeć sprzedaż, Elzab zaczął szukać rozwiązania ułatwiającego dotarcie do klientów. Był to też punkt, w którym się spotkaliśmy.

Każdy rynek to inna historia i wyzwania. Tym razem musieliśmy zmierzyć się z faktem, że Google nie jest w Czechach wiodącym graczem. Dodatkowy problem stanowiło specyficzne nazewnictwo, które funkcjonuje w branży fiskalnej na czeskim rynku.

Proces:

Krok 1 - Analiza

W pierwszej kolejności zajęliśmy się analizą sytuacji na rynku. Sprawdziliśmy poczynania konkurencji oraz zweryfikowaliśmy, czego szukają Czesi, którzy chcą kupić kasę fiskalną.

Krok 2 - Landing page

Naturalnym rozwinięciem dla kampanii był landing page, na który kierowani byli klienci. Zaprezentowaliśmy zalety produktu i dodaliśmy dane kontaktowe do czeskich dystrybutorów produktów Elzab.

Krok 3 - Optymalizacja

Po uruchomieniu kampanii uważnie monitorowaliśmy jej postępy. Okazało się, że optymalizacja kampanii w języku czeskim nie jest aż taka trudna, jak się spodziewaliśmy.

"Kampanie na rynkach zagranicznych realizowaliśmy wspólnie z Fortiva już wcześniej i ponownie udowodnili, że się na tym dobrze znają. Wsparcie w kwestiach językowych jak zwykle na najwyższym poziomie. Doceniamy też szczegółowe raporty i wnioski z analiz podane w przystępny sposób. Polecam!"

Gabriela Rydygier Export Manager

Efekty:

Kampanie zagraniczne zawsze wiążą się ze sporym wyzwaniem – szczególnie, gdy mówimy o kulturze, przyzwyczajeniach zakupowych i sposobie korzystania z sieci. Wnikliwa analiza rynku czeskiego i buyer persony pozwoliła nam odpowiednio przygotować się do poprowadzenia kampanii.

Już w pierwszym miesiącu dystrybutorzy zauważyli większe zainteresowanie produktami i marką Elzab. Czesi szukający w sieci informacji o urządzeniach potrzebnych w ich biznesie trafiali na landing page, na którym mogli znaleźć gotowe rozwiązanie. Dystrybutorzy otrzymywali regularnie zapytania w postaci wypełnionych formularzy online, maili i telefonów z pytaniami o produkt, a na ich podstawie realizowali sprzedaż.

Szukasz podobnego rozwiązania?
Umów się na bezpłatną konsultację